
Людство йде назустріч
до штучного інтелекту, чи штучний інтелект йде назустріч людству…
Спостереження свідчить, що ми йдемо назустріч один одному.
Сьогодні розвиток
технології штучного інтелекту відбувається у різних сферах життя людини. Юриспруденція не є виключенням. Що треба знати сучасному юристу? Моя думка і колег така.
Штучний інтелект вже
починає здійснювати трансформацію юриспруденції, але наразі його роль більше
полягає в допомозі юристам, ніж в повній заміні їх. В даний час штучний
інтелект став свого роду розумним пошуком в Google. Точність його допомоги
полягає в коректності поставлено питання та знань, які здобуті штучним
інтелектом у результаті машинного навчання.
Необхідно зауважити,
що без перебільшення ChatGTP є супер продуктом. Разом із тим його тест показав таку картину. Якщо
задавати відносно «легкі» питання ChatGTP, то на них можна отримати цілком притомну відповідь. Наразі відповіді ChatGTP на складні питання (кейси з
великою кількістю пов’язаних обставин) досить поверхові і «дипломатичні»,
бувають і помилки або неточності.
Водночас якщо юрист
витратить трохи часу і «навчить» або «наповнить» свого асистента актуальною та потрібною
інформацією (документами, конкретним законодавством, рішеннями суду тощо), то
такий помічник точно стане у нагоді.
Поєднання правника з його юридичним досвідом, інтуїцією, життєвим досвідом в прийнятті рішень (з урахуванням моральних, етичних і соціальних аспектів) та штучний інтелект з його можливостями у всебічному аналізі великих масивів інформації може бути суперпродуктивним.
Отже, штучний інтелект у сучасних реаліях є партнером юриста, а не його конкурентом.
01.12.2023
Немає коментарів:
Дописати коментар